Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Image

Soeylenmek Fiili Cekim Durumlari Ve Oernekler

Söylenmek Fiili: Çekim Durumları ve Örnekler

Söylenmek Fiilinin Anlamı

Söylenmek, bir sözün veya bilginin başkalarına aktarılması anlamına gelen bir fiildir.

Bir cümlede "söylenmek" fiili genellikle edilgen bir fiil olarak kullanılır, yani öznenin eylemden etkilendiği durumlarda kullanılır.

Söylenmek Fiilinin Çekim Durumları

Söylenmek fiili, Türkçe'de dört farklı çekim durumuna sahiptir:

Özne İle Çekim

  • Ben söylenmeden konuştum.
  • Sen söylenmeden anladın.
  • O söylenmeden yardımcı oldu.

Nesne İle Çekim

  • Bana bir şey söylenmedi.
  • Sana bir şey söylenmedi.
  • Ona bir şey söylenmedi.

Zarf İle Çekim

  • Hızlıca söylenmeden geçti.
  • Yavaşça söylenmeden anlattı.
  • Coşkuyla söylenmeden söyledi.

Zamir İle Çekim

  • Bize söylenmedi.
  • Size söylenmedi.
  • Onlara söylenmedi.

Örnekler

Söylenmek fiilinin çekim durumlarının kullanımıyla ilgili birkaç örnek:

  • Özne İle Çekim: Konuşmam bitmeden bölündüm.
  • Nesne İle Çekim: Onun söylediklerine kulak asmadım.
  • Zarf İle Çekim: Heyecanla bağırarak söylenmeden anlattı.
  • Zamir İle Çekim: Söylediği sözlere kulak tıkadım.



Söyleyeyim Çekimli Fiil Midir

Comments